در شرایط اقتصادی کنونی ، یافتن راهکارهای اجرایی که بتواند تا حدی اوضاع نابسامان بازار مبادله کالا را بهبود بخشد، بیش از پیش احساس می شود. در بازار مبادله کالا، فروشندگان و خریداران دو رکن اساسی به شمار می روند. تأمین‌کنندگان و فروشندگان کالا از یک طرف به دلیل پهناور بودن کشورمان، بافت بازار و نیز هزینه‌های بالای بازاریابی و توزیع، به تمام بازار و موقعیت‌های فروش دسترسی ندارند؛ فضایی که چه تأمین‌کنندگان بزرگ و مشهور و چه تأمین‌کنندگان کوچک و کمتر شناخته‌شده، در آن گرفتار هستند. از طرف دیگر خریداران با عدم دسترسی به طیف وسیع کالاهای مورد نیازشان در سراسر کشور و همچنین با گستره ای از فروشگاه های آنلاین معتبر و غیر معتبر مواجه گردیده اند. این فروشگاه با هدف فعالیت در حوزه توسعه تجارت الکترونیک تاسیس گردید و اولین مرکز الکترونیکی در ایران را بر روی بستر تلفن های همراه راه اندازی نمود. تکنوزوم یک بازار خرید و فروش گسترده آنلاین با تعداد زیادی فروشگاه در طیف های مختلف است که عملکرد آن مشابه یک مجتمع تجاری است. هر شخصی می تواند به راحتی در تکنوزوم فروشگاهی با نام و برند خود ثبت و محصولات خود را عرضه نماید. تکنوزوم فروشنده ی هیچ کالایی نمی باشد و تنها واسطی امن میان فروشندگان و خریداران است. راه اندازی سریع، راحت و بدون صرف هزینه فروشگاه اینترنتی، بی نیازی از صرف زمان برای جذب مشتری، ارائه کالا به طیف گسترده ای از مشتریان، ارائه آسان خدمات فروشگاهی، درگیر نبودن با طراحی و پشتیبانی از فروشگاه آنلاین، مدیریت کامل فروشنده بر فروشگاه خود، برخی از مزیت های تکنوزوم برای فروشندگان می باشد. از طرف دیگر حضور راحت و سریع در بازار اینترنتی ، تنوع و گستردگی زیاد فروشگاه ها و کالاها در شاخه های مختلف، دستیابی به اطلاعات در مورد کالا، انتخاب و مقایسه در طیف وسیع تری از فروشگاه ها و کالاها، خرید امن و آسان از مزیت های تکنوزوم برای خریداران می باشد.